stallva.blogg.se

Stall Victoria Almgren "on tour"

Lååååång dag

Kategori: Allmänt

8-timmarsdagar är för ngn annan... Här kör vi snarare det dubbla så här års men lika glada är vi för det :) Och inte blir vi tjocka heller.... 

Idag var det tävling i Taberg som gällde för mig och Joel med varsin häst. Det är sista rycket nu för alla som inte hunnit kvala klart ännu. Men innan avfärd hann jag och min assistent Daniel både fixa stallet, rida två hästar, kratta nya fiskbensmönster på stallplan och lite annat småfix som blivit bortprioriterat sista veckorna - effektiv fm med andra ord!

Hyffsad utsikt från lösdriftsgrabbarnas nya hage.


Qurage är nöjd med sin provisoriska gräshage



Jag som hade lovat Eva och Victoria att vattna blommorna......

Joel "taktikar" om banan i Taberg


Van Dyke och jag hittade en fin skogsväg - mkt bättre än den dammiga framridningen 👍

Och se så bra det gick! En häst fördigkvalad och den andra en nolla närmare målet 😊 

Även Norrköpings-gänget har kommit hem efter en ganska lyckad helg. Jag har inte hunnit få ngn detaljerad rapport ännu men för den nyfikne rekommenderas ett besök på equipe.com. 

Nu laddas för ny vecka med bl.a tävling i Gäsene på ons och Munka Ljungby på fredag. 



Orkar faktiskt inte laga mat..... Vad hette det sa ni? Kostcirkel?? :P









Kommentera inlägget här: