stallva.blogg.se

Stall Victoria Almgren "on tour"

100%

Kategori: Allmänt

Tre placeringar av tre möjliga var dagens resultat! Menuette fick dagens guldstjärna efter att ha hoppat strålande och slutat 7:a i 1,20. Cyprus var placerad i sin första 1,30 och även Ipanema hoppade in lite morotspengar. 52 euro rakt in på kontot idag 😄 
 
Snygga rosetter har dom dessutom!
 
I morse var det lite sovmorgon och tävlingsfri fm så vi tog äntligen den där strandturen vi hittills bara pratat om.
 
Doge Dogelito och Capitol tyckte havet var bäst på lite avstånd men en galopp i strandkanten blev det iaf 😄😄😄 Det blir garanterat en repris och då hoppas vi på lite sol också. Dessutom ska vi lura med oss chefen - vi har lovat att hon ska få välja häst. 
 
Jag klarade inte rekordet på 11min men på ca 20 hann jag visst måttbeställa ett par italienska stövlar med strass och graverade initialer- hoppsan! Jag skyller allt på den urtrevlige och charmerande försäljaren Alberto <3 Victoria tyckte dock han var lite i kortaste laget även för mig och jag får väl kanske hålla med.....
 
 
 
Nu ska vi ut och fira placeringarna och dämpa shoppingångesten med en öl eller två. 
 
Glömde visst den utlovade hästpresentationen, den kommer i morgon. 
 



 


 

KOMMENTARER:

  • Linda säger:
    2014-03-28 | 21:46:50

    Ser härligt ut, nu vill jag oxå börja rida :-)
    Ska kanske trimma Rosa på söndag i a f när Joel hoppar i Vmo men jag kommer väl inte upp.
    Lycka till imorgon.

  • Helena säger:
    2014-03-29 | 07:38:09

    Det är bara det man INTE köper som man ångrar! Jag minns fortfarande den vita blusen på MQ i Karlstad 2008 ;)
    Kan ni inte ta med den där Alberto hem ifall ni ska sälja några hästar el nåt? Rolig blogg! /H

  • Maja-Stina Ahlzén säger:
    2014-03-29 | 17:50:55

    Idag fick vi i alla fall se havet. Alltid något.
    M

Kommentera inlägget här: